پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227335
مقايسه پول شلوار نخست‌وزير انگليس با حقوق کارگران+ تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/09/29 09:11:56
نمایش : 1171
حاشيه‌هاي پوشيدن شلوار چرم 995 پوندي از سوي ترزا مي، هنوز تمام نشده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، "ترزا مِي"، نخست وزير انگليس، با پوشيدن شلواري از جنس چرم به ارزش 995 پوند در نشست اخير شوراي همکاري خليج فارس براي خود دردسر بزرگي درست کرد. اکنون خبر رسيده است شلوار چرم او در کارخانه‌اي واقع در کشور ترکيه توليد شده است که کارگران آن ساعتي کمتر از 1.49 پوند دستمزد دريافت مي‌کنند.

 

شلوار چرمي که براي

 

ترزا مِي به همراه شلوار چرم جنجالي‌اش

 

"نيکي مورگان"، وزير سابق آموزش انگليس، در اعتراض به لباس گرانقيمت ترزا مي اظهار داشت: اگر من 995 پوند پول بابت لباسم پرداخت مي‌کردم، ديگر نمي‌توانستم در چشم کارمندان خودم نگاه کنم.

 

اين در حاليست که کمي بعد از اين اظهار نظر مشخص شد خود او نيز کيف چرمي از برند سرشناس "مالبري" خريداري کرده است که 950 پوند قيمت دارد!

 

شلوار چرمي که براي

 

کيف 950 پوندي نيکي مورگان

 

هر دو اين محصولات چرم توليد کشور ترکيه هستند، جاييکه کارگران پوشاک روزانه بيش از 10 ساعت کار مي‌کنند و دستمزدي کمتر از ميانگين خط فقر دارند. با احتساب قيمت شلوار ترزا مي و کيف چرم نيکي مورگان و همچنين دستمزدي که بابت هر ساعت کار به کارگران اين کارخانه پرداخت مي‌شود، اين کارگران براي خريد اين دو محصول چرم که خودشان توليد مي‌کنند بايد کل حقوق سه ماه خود را بپردازند.

 

خبرنگار سايت ميرور در ترکيه عکسي از کارخانه توليد چرم "پاشا" ارسال و در گزارش خود به اين نکته اشاره کرده است که 90 هزار کارگر در ترکيه مشغول به کار هستند که از اين تعداد فقط 2500 نفر تحت پوشش اتحاديه‌هاي کارگري قرار دارند.

 

شلوار چرمي که براي

 

کارخانه توليد چرم "پاشا"

 

ترکيه تاکنون شاهد برپايي چندين تظاهرات و اعتصاب گسترده از سوي کارگران بوده است که نسبت به پايين بودن دستمزدهايشان و فقدان امنيت شغلي اعتراض داشتند.

 

شلوار چرمي که براي

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html